Чланом 16 Закона о основама система васпитања и образовања Савет за стручно образовање и образовање одраслих:

1) прати и анализира стање образовања из своје надлежности, његову усаглашеност са европским принципима и вредностима и предлаже мере за његово унапређивање;

2) учествује у припреми стратегије развоја и унапређивања квалитета стручног образовања, а посебно средњег стручног образовања и васпитања, образовања одраслих, специјалистичког и мајсторског образовања, средњег стручног образовања и обука лица са сметњама у развоју и инвалидитетом и других облика стручног образовања (формалног и неформалног);

3) предлаже министру:

(1) листу образовних профила;

(2) посебне стандарде постигнућа за средње стручно образовање;

(3) додатне стандарде квалитета рада стручних школа и школа за образовање одраслих;

(4) стандарде квалификација за ниво средњег стручног образовања, стручног усавршавања и других облика стручног образовања;

(5) стандарде програма и стандарде за остваривање програма стручног оспособљавања и обуке када се остварују према ваншколским прописима;

(6) део наставних планова и програма за образовне профиле, и то за стручне предмете и модуле средњег стручног образовања и васпитања и образовања одраслих и програме других облика стручног образовања – образовања за рад, стручног оспособљавања и обуке;

(7) програме специјалистичког испита, мајсторског испита, завршног испита образовања за

(8) програме стручне матуре и завршног испита средњег стручног образовања;

(9) (брисана)

(10) Национални оквир квалификација за ниво средњег стручног образовања, стручног

3а) утврђује постојање потребе за новим уџбеницима и доноси план уџбеника и наставних средстава за стручне предмете;

4) разматра, заузима ставове и даје мишљење Министарству у поступку припремања нацрта закона, предлога прописа о мрежи стручних школа и школа за образовање одраслих и других аката којима се уређују питања од значаја за образовање из његове надлежности;

5) прати, подстиче и усмерава активности које повезују образовање и запошљавање и њихов утицај на привредни развој;

6) повезује и укључује потребе и интересе социјалних партнера са правцима развоја стручног

образовање и образовања одраслих;

6а) прати, анализира и даје препоруке за смањење осипања деце и ученика из образовног система и утврђује предлоге мера за наставак образовања особа које су напустиле систем;

7) разматра и предлаже у области своје надлежности моделе развоја и професионалног саветовања;

8) обавља и друге послове у складу са законом. усавршавања и за друге облике стручног образовања;